Premiile MUZZA: Gala Premiilor de jazz 2013
Cristian Tudor Popescu la Întâlnirile SpectActor
Workshop despre etică virtuală, singularitate și piraterie informatică
Festivalul Shakespeare 2014

 
sus

Anca Romeci  

Gala Premiilor de jazz  2013
Premiile MUZZA

 

 

gala…Dacă am la dispoziție 2 mâini- egal 10 degete- …pardon, n-am ce număra pe ele!
…Să-mi rămână  doar o mână-egal 5 degete-…și  degeaba, pe ele tot n-am ce număra!
Pentru că unul singur și one of a kind este perpetuum-ul dizident în toate societățile care și-au răsturnat vreodată, din ignoranță,valorile- ALEXANDRU “ALEX” ȘIPA.
De-asta, pesemne, mulți au un dinte–mpotriva lui!
Tocmai de-aceea, personal, cu atât mai abitir îl admir!
Ca explozie de exuberanță și temperament (care, la  rigoare, te pot scoate și de nu știu câte ori pe zi  din calmul cotidian… lasă, asta nu-i un cusur capital!), omul ăsta e un   expert într-a crea, din pământ, din iarbă verde, evenimente! Dă mereu, cu grație, micul bobârnac necesar în nasul pieței care ține, măi să fie, să-i umilească cu topurile ei de repetenție pe știutorii de armonii fine! Iar, aidoma perscuitorilor de perle în furtuni, Șipa se impune cu încăpățânare, nu doar ca mentorul noii generații jazz-istice ci și ca unicul inițiator-păstrător al tradițiilor Galei Premiilor Jazz-ului românesc-MUZZA!

În primăvara asta, duminica 6 aprilie, am petrecut ediția ei cu numărul 12, la HARD ROCK CAFÉ (localul cu pedigree american de la Șosea care și în urmă cu un an purtase noroc Galei!)
Acum a fost mai și mai!

Totul a început cam pe la orele 19, când spectatori și muzicieni își luaseră cu asalt locurile rezervate. Respectiv, pentru public, la mese, pentru protagoniști, pe scenă, încet-încet devenită prea neîncăpătoare pentru puzderia instrumentelor ca tot atâtea elemente de „recuzită”, pe alocuri exotică, introduse și retrase din decor conform algoritmului celor 12 microrecitaluri semnate de laureați plus combo-urile și invitații lor.
De încheiat… noi estimasem că 23 ar fi ora limită rezonabilă dar… uite că ne surprinsese  de-a binelea miezul nopții și încă se cânta la Hard Rock Café. Fiindcă… se iviseră …„probleme”! Cea mai mare a fost …densitatea de muzicieni valoroși pe centimetru pătrat! Da, nu glumesc! De unde și comentariul, umblând din om în om, că în raport cu această mostră de concentrare a excelenței, orice alt așa-zis eveniment rival e, scuze dragi colegi, apă de ploaie!!!!!!!!!
Și-apoi, luati de-aici în calcul dimensiunile emulației stârnite! Fiecare, odată ajuns pe scenă, întrecându-se, practic, cu fiecare!
În fine, trebuie să mărturisesc că din rândurile celor mai avizați s-a născut la un moment dat chiar întrebarea, strigată retoric-- păi bine, domnule Șipa, așa gală fenomenală de ce n-ați organizat-o la Sala Palatului ?!...Ar fi… pentru viitor, o idee!...Urechi s-o audă, să fie!

Dar întorcându-mă punctual la promisa cronică a ediției cu numărul 12, mă surprind în ipostaza ingrată de a rezuma multele plăcute care m-au impresionat la doar câteva cuvinte. De preferință, pe tiparele cuvintelor cheie, caligrafiate pe diplomele ce își așteptau, stivuite cuminți în culise, întâlnirea cu destinatarii.

Pe prima- în ordinea de jos în sus- scria premiul pentru debut. Așa ceva, în principiu, se acordă începătorilor, menționați pentru a fi pus piciorul pentru prima dată pe o scenă. În cazul nostru, „începători”…(eventual doar prin a se fi lansat cel mai recent în arena jazz-ului !) erau cei 3 și toți deja celebri timișoreni de la JazzyBit. Trupa, altminteri, cu un album de autor la activ-Touch the sky, 2014, și o agendă de turnee naționale și europene, ocupată până la toamnă!

Recordul de tinerețe pe lista laureaților ediției îl deținea, sigur că de la distanță, după cum îi spune și numele, YOUVENIS GROUP. Echipa de senzație a Clubului Elevilor din Întorsura Buzăului. Locul unde de prin 2009 profesorul Dan Tohănean își antrenează copiii să…mănânce jar! Iar week-end-urile lor de studiu pe pâine, 48 din 24 de ore, au avansat micul-mare pluton muzical din gradul de revelația lui 2012 la acela de confirmarea anului 2013!

Și tot la categoria  fostelor revelații 2012, confirmând în 2013, că nu despre vreun efemer  praf stelar a fost vorba în aparițiile lor ci despre diamantele unui  har veritabil - se plasează și miniona enterteineră gălățeancă Irina Popa. În vârstă de 26 de ani, dintre care 10 de când maestrul ei, pianistul Cornel Cristei, o formează special pentru a dinamita audiența și tăia, fără drept de apel, respirația. Cu o voce caleidoscopică, un repertoriu aparte și un show pe care e musai să-l experimentați! Exact cum am zis! Marca înregistrată Irina Popa &The Sinners!

Adevărat acum că…o gală a jazz-ului românesc e cu atât mai palpitantă cu cât, deși toate prezențele scenice și vocile premiate sunt, calitativ, excepționale, nu seamănă, dar câtuși de puțin, între ele! Într-un fel rezonând, spre pildă, în contextul cvintetului ieșean GÂRLEA (condus de veteranul jazz pianist, enciclopedist și colecționar de instrumente muzicale Cristian Gârlea) timbrul fermecătoarei profesoare de artă vocală Mihaela Gârlea, și cu totul altminteri apărând, deși tot în straie universitare de catifea și satin, prestația revelației anului 2013-TASI NORA din Sf. Gheorghe, studenta Conservatorului de Muzică din Budapesta.

Ori, dată fiind fericita coincidență ca, în spectacolul de la Hard Rock Café, Tasi Nora să fie acompaniată de atot-consacrații jazz-latin-fusion-ului PETER SAROSI &AZARA-inutil de spus că de aici înainte pledoariile mele rămân inutile în fața evidenței că orice consumator de muzică bună îl localizează, instantaneu, în  postura de 'muzicianul anului 2013' pe susnumitul clăpar și improvizator târgmureșan iar în cea de formația anului pe a sa echipă cu nume de plantă sud-americană. Azara cea superbă. Excentrică. Flamboaiantă.

Există un alt drum - cel al colecțiilor de premii internaționale- pe care dacă te tot duci ca pianist de jazz, atingi incredibila performanță de a nu-ți mai sta nimeni în cale, câștigând pentru prima dată pentru România un trofeu de talie, Monaco Jazz Contest ?!

Fără doar și poate există, cum a dovedit-o în finala din decembrie 2013, de la Monaco – SORIN ZLAT, interpretul pentru care mereu prea puține fiind superlativele, nu  întâmplător Gala Muzza i-a acordat premiul special al juriului. Cât despre microrecitalul cvartetului Zlat featuring Sorin Zlat senior, captivantul saxofonist consacrat instrumentistul anului la sărbătorile jazz-ului sibian 1978…ei bine, nu cred, sunt sigură că nicio continuare mai potrivită decât aceasta n-ar fi putut exista după …secvența ca de film de epocă în care Fundația Muzza i-a acordat premiul de excelență pe anul 2013 omului legendă MARIN PETRACHE PECHEA. Absolutul maestru, aterizat parcă jumăatate din imaginatia dumnezeiască, jumătate din viața-i ca o perpetuă mare aventură. Cu pălăria de alt secol, mâna stângă care bătea metronomic măsura și dreapta susținând cascadele saxofonului din fruntea ansamblului sau de staruri: The Royal gipsy band- cu Petrica Andrei “Goldfingers” în componență, pianist de grad “0” și, invitat special,

“Magic” Flavius Teodosiu, odinioară discipolul lui Marin Petrache Pechea, astăzi, saxofonistul pentru vedete cu cea mai mare cotă din Europa. À propos, ați auzit despre cântăreața Linda Teodosiu?! Superfaimoasă înGermania, ea e fiica lui Flavius. Și întâmplător aflată duminică seara la București, n-a rezistat să rămână doar simplă spectatoare la Gală. Așa că –alt bonus la care nici în visele cele mai frumoase nu ne gândeam- Linda a urcat în ovațiile publicului  pe scenă! Uluită și mândră de, ehei, ce jazz se cantă înțara de origine a părintelui ei!

Și-aici, apropriindu-ne de finalul cronicii celei mai lungi sărbători a Galei premiilor jazz-ului romanesc – să nu uităm să menționăm diplomele oferite caselor discografice cu cele mai  importante producții pe 2013 –A&A records și Soft records, nici cea oferită (cu consultarea mai multor promotori și realizatori de jazz din afara juriului, precum Marius Giura, Virgil Mihaiu, Alex Vasiliu, Ștefan Naftanailă) CD-ului  anului –Adrian Enescu –“Bird in space” sau diploma pentru cel mai bun manager al anului-revenită, EX AEQUO, fondatorului Etho Jazz Chișinău, Anatol Ștefăneț,  și lui  Josef Demeter patronul Jazz&Blues Club Tg Mures.

Iar finalul coincizând, repet, undeva spre miezul nopții, cu ultimile secvențe de grație datorate laureaților-…pariu că  nicio fiolă de parfum franțuzesc din cel  mai  fin n-ar fi fost mai râvnită decât microrecitalul à la Richard Galliano oferit de supergrupul ACCORD VIBES ( Alex Anastasiu, Fernando Mihalache, Michael Acker) după cum, iar nu pun pariu ca să câștig …niciun alt festin muzical decât cel în clasicul de acum stil Hanno Hoeffer and The Nightlosers n-ar fi pus pe atât foc călcâiele dansatorilor! Că or fi presimțit ei ceva când și-au botezat albumul 2013- câștigător la categoria blues-Cinste lor!

P.S.

La reușita evenimentului, o contribuție deosebită au avut-o (prin cele trei momente de iluzionism, intercalate între tot atâtea microrecitaluri) și copilul extrem de talentat Șerban Stoica (12 ani-elev la o școală din Satu Mare, dar locuiește cu familia în satul Iojib, Com. Medieșu Aurit, și care a învățat magia, culmea, de pe internet și într-un timp record, într-un an) și excelenta sonorizare realizată cu multe dificultăți inerente momentului,  (vreo douăsprezece microrecitaluri, cu tot atâtea formații, în aproximativ cinci ore) de către Cătălin Putingher.

Laureați și nominalizați:

1-Muzicianul anului: Sarosi Peter
au mai fost nominalizați Mircea Tiberian, Cristian Soleanu și  Marius Popp

2-Formația anului: Sarosi Peter & Azara
au mai fost nominalizate formațiile Geoge Natsis Quartet și Sorin Zlat Trio

3-Premiul pentru debut: Grupul JazzyBit (pentru Gărâna 2013)
a mai fost nominalizată Viorica Pintilie

4-Revelația anului: Tasi Nora
au mai fost nominalizați Alex Mureșan, Trio S. Spanache, Blue Train, Petra Aker Quartet și Mihaela Alexa

5-Confirmarea anului: Elena Mîndru, Irina Popa & The Sinners, Grupul Youvenis, Accord Vibes Trio și Cristi Gârlea Quintet
a mai fost nominalizată Ana Cristina Leonte

6-CD-ul anului: Adrian Enescu-Bird in space,
au mai fost nominalizate CD-urile M.Tiberian-Liviu Butoi-Offerus, M.Popp-Margine de lume, Best Romanian Jazz 2013-Tribute to Jancy Korossy, Alex Calancea Band-The Road to Home, Trigon-Opt-i-mistic, Iulia Em-Eyes Closed

7-Casa de discuri a anului: A&A Records și Soft Records.
a mai fost nominalizată Casa 7 Dreams

8-Managerul anului –Ex equo Demeter Iosef-Tg. Mureș și Anatol Ștefăneț-Chișinău
au mai fost nominalizați M.Giura-Gărâna, C.H.J.Schmidt-Sibiu, L.Briciu-Câmpina, Simona Hodoș-Cluj-Napoca, M. Streit-Sibiu  

9-Premiul de excelență-Marin Petrache Pechea

10-Premiul pentru blues-Nightlosers,
au mai fost nominalizate formațiile Marcian Petrescu & Trenul de noapte și A.G.Weinberger.

11-Premiul special al juriului-Sorin Zlat

Juriul:
Anca Romeci
Olivia Sima
Alexandu Șipa

Comentarii cititori
sus

Cornel Mihai Ungureanu

 

 CTP la Întâlnirile SpectActor

 

ctp0Cristian Tudor Popescu a fost, în 6 aprilie, învitatul Întâlnirilor SpectActor, organizate la Teatrul Național “Marin Sorescu” din Craiova. Mircea Cornișteanu, directorul instituției, a rostit un cuvânt de bun-venit, iar poetul Nicolae Coande, secretarul literar al teatrului craiovean și moderatorul acestor întâlniri, a făcut o prezentare a oaspetelui, care, apoi, și-a exprimat bucuria de a fi la Craiova, “unde nu am mai ajuns demult, deși sunt oltean. Cum această sală poartă numele lui I. D. Sîrbu, cu atât mai mare melancolia”. Și a povestit că o scrisoare primită de la I. D. Sîrbu, în care acesta își exprima aprecierea pentru unele texte ale lui CTP, l-au scos dintr-o depresie a anilor ‘80.

Cristian Tudor Popescu a susținut apoi conferința “Mit și minciună. Epopeea națională în cinematografia românească”, după un scurt preambul de precizare a termenilor: opusul minciunii nu este adevărul, ci sinceritatea; opusul adevărului e falsul; minciuna este atunci când “printr-un proces psihic eu deformez ceea ce știu”; Ceaușescu, la proces, nu era deloc pleonastic atunci când a strigat “Minciună în falși!”, sensul fiind: pe lângă că ne comunicați un fals, mai și mințiți; “poți să comunici un fals fără să minți”; “orice mit este o minciună, dar nu orice minciună este un mit” (O susținere prea apăsată, ca și cum ar fi existat cineva în sală care să creadă că orice minciună e un mit); “Ultimul criteriu al adevărului este umanul. Pot exista minciuni adevărate din punct de vedere uman”.

ctpÎn prezentarea ce a urmat, CTP a vorbit aplicat și liber, cu umor, uneori, depre propaganda de care musteau filmele istorice românești făcute în perioada comunistă, dar și despre primul film din epopeea națională “Independența României. Războiul ruso-româno-turc”, 1912, “un film imposibil, un film care nu trebuia să existe”, considerat de CTP primul film de propagandă din lume, loc uzurpat de “Nașterea unei națiuni”, din 1915. Vorbitorul a pus accente pe miturile fondatoare și importanța lor pentru o națiune, a demontat imaginea unui Mihai Viteazul unificator, a vorbit despre viclenia și abilitatea domnitorului, despre țăranii care se răsculau împotriva lui și alte lucruri care țin de adevărul istoric, deformat în filmul realizat de Sergiu Nicolaescu, “cel mai important efort propagandistic din cinematografia românească”.

CTP a scos la iveală firele mistificatoare țesute de Titus Popovici, comparat cu un serial killer care “operează cu bisturiul, dar cu mare artă, foarte priceput în a face disecții pe cadavre publice și a păstra ce e util” și în alte pelicule. În “Pădurea spânzuraților”, film regizat de Liviu Ciulei și premiat la Cannes, de exemplu, CTP descoperă “o eroare cât casa”: o imagine de tragdie antică, “femei drapate în negru și multe” vin, la distanță de orice așezare, așa cum indică romanul lui Liviu Rebreanu și spațiul cinematografic, să-l căineze pe cel executat, cehul Svoboda, o idee “aberantă din punct de vedere logic”. “Ce caută femeile românce să plângă un ofițer ceh?”, se întreba cu urme de triumf CTP, afirmând că atunci când schimbi locul acțiunii din Rusia în România, cum a făcut Titus Popovici, “pierzi controlul”. Nu mi-a fost foarte clar de ce ar fi plâns niște femei rusoaice un soldat ceh, mi-o fi scăpat ceva, în schimb am priceput că e vorba despre o alterare esențială a cărții, despre mistificare, și că glorificarea făcută de comuniști unor figuri istorice avea scopul îndreptat spre momentul de atunci, nu spre comercial. Protocronism, comunism propriu, nu la comanda Moscovei, Valurile Dunării, Gheorghe Gheorghi-Dej, evrei comuniști etc.

Ilustrarea cu secvențe din filme a susținut ideile propuse de conferențiar, nu în măsura dorită sau optimă, unele dintre acestea neputând fi găsite în timp util de operator. “Andrei Pleșu a fost ridiculizat după ce a spus: «Ce strategie, domnule? La Ministerul de Externe nu poți să obții o omletă”.  Sunt momente în care încep să-l înțeleg”, a zis CTP. Răspunzând cu multă disponibilitate întrebărilor venite din sală, acesta a vorbit despre “Reconstituirea” lui Lucian Pintilie, despre topuri de filme și Daneliuc, cel “foarte supărăcios”, despre scriitorii care se turnau la Ceaușescu în echipe, ca la hochei - “avem talente, avem genii, nu avem caractere”. Despre madmuzele cu microfon la cioc și Piața Universității, din 1990 – care și-a avut originea într-o manifetație politică organizată de PNȚCD și nu a început prin adunarea unor oameni simpli. În Piață erau oameni cinstiți, care se temeau că revine comunismul, numeroși securiști care își căutau noile potecuțe, o droaie de indivizi fără căpătâi și revoluționari cu pudel. “Până în 20 mai niciunuia dintre ei nu i s-a mișcat vreun fir de păr. În 13-15 iunie se mai găsea în piață o pegră de 30 de oameni, după ce liderii informali – Ana Blandiana, Gabriel Liiceanu, Stelian Tănase, plecaseră. Represiunea din 13-15 iunie a fost asupra unei adunături de derbedei”. Filmul lui Stere Gulea despre Piața Universității este bun din punct de vedere propagandistic. Într-o anume măsură are dreptate.

Am mai reținut din spusele lui CTP că nu a lucrat nicio zi la Scânteia, că Sergiu Nicolaescu i-a propus să joace într-un film propriul lor, de gazetar, (“as my self”), că fiecare avem intrușii noștri (în sensul Intrusul-ui lui Marin Preda), că “nu ar fi rău deloc să avem niște filme de propagandă”, că a fost făcut comunist din cauza reținerii față de obscenitățile inutile din filme, care caută doar efecte de film porno, fără o încadrare, o așezare într-o ecuație artistică, așa cum se întâmplă – exemplu pozitiv – în Salò, al lui Pier Paolo Pasolini. “Obscenitatea e lucrul prost făcut”. Iar când Sergiu Ioanicescu, la capătul unei intervenții din public, l-a scos din mantia lui Eminescu, s-a declarat măgulit.

Comentarii cititori
sus

 

 Workshop despre etică virtuală, 
singularitate și piraterie informatică

 

În secolul al XVIII-lea se vorbea de societate industrială, spre sfârșitul secolului  XX s-a ajuns la societatea societatea postindustrială, iar acum la începutul secolului al XXI-lea omenirea se confruntă cu societatea informatizată. În aceste condiții, singularitatea se întreabă dacă omul va fi depășit sau nu vreodată de computer. Apar așadar lumi virtuale adică universuri posibile în care este nevoie de etică. În acest context, este nevoie acută de viitorologi care să facă previziuni dar și de criminologi care să combată furtul de tehnologie informatică. Acesta este cadrul în care Grupul de Reading Limitele Cunoașterii (format din Prof. Univ. Dr. Viorel Guliciuc, Lector Dr. Daniela Stănciulescu, Dr. Adriana Macsut, Drd. Ștefan Grosu, Drd. Ana-Maria Gajdo, asistent virtual-media Alexandru Olah) vă învită la dezbaterea intitulată Workshop despre etică virtuală, singularitate și piraterie informatică, programată a va avea loc în data de 25 aprilie la Sala Doctoranzilor de la Facultatea de Filosofie, Universitatea București. Manifestarea este coordonată de Dr. Adriana Macsut și Drd. Ștefan Grosu (Universitatea București). Staff-ul manifestării este format din:

•consultanți antropologici, Yolanda Angulo (Docente en Facultad de Filosofía y Letras, UNAM
 and Directora del Centro de Estudios Genealógicos, para la investigación de la cultura en
 México y América Latina, A. C) și Carlos Eduardo Montano (Universidad Autónoma de Ciudad
RE Juárez, membru, Centro de Estudios Genealógicos, para la investigación de la cultura en México América Latina, A. C..);

•consultant sociologic, Prof. Univ. Dr. Diab Al Badayneh (Qatar University);

•consultant etic, Lector Dr. Daniela Stănciulescu (Universitatea Spiru Haret, Filiala Craiova) ;

•consultanți filosofici Prof. Univ. Dr. Viorel Guliciuc (Universitatea Ștefan cel Mare,
 Suceava, Romania și Societatea Română de Filosofie, Inginerie și Tehnoetică) și Lect. Dr.
 Claudiu Mesaroș, Facultatea de Științe Politice, Filosofie și Științe ale Comunicării,
 Universitatea de Vest Timișoara, Centrul de Cercetare în Istoriografie Filosofică și Filosofia
 Imaginarului);

•consultant religios, Prof. Univ. Dr. Kuruvilla Pandikattu Joseph (Pontifical Institute for
 Philosophy and Religion,Pune,India);

•consultant Mass-media Drd. Ana-Maria Gajdo (Dipartimento di Scienze Politiche, Corso Storia dell’Europa, Sapienza Universita di Roma);

•consultant despre viață, Claudia Togănel (asistent medical și psiholog, Târgu Mureș);

•fotograf și asistent virtual media, Alexandru Olah;

•partener mass-media Cronica de Fălticeni și Prăvălia Culturală.

Manifestarea se află sub sub patronajul unor centre de cercetare naționale și internaționale:

Group of Reading Limits of Knowledge,Bucharest –Romania;

IBN Khaldun Center For Research & Studies,Amman-Jordan;

Romanian Society for Philosophy Engineering & Technoethics,Suceava –Romania;

Centre for Research in Philosophical Historiography and Philosophy of Imaginary,WestUniversity of Timișoara –Romania.

Rezumatele și cuvintele cheie în limba engleză sunt așteptate până pe data de 15 aprilie 2014 pe adresa limitele.cunoasterii@yahoo.ro. Se poate participa live sau via skype

Comentarii cititori
sus

 

Program Festivalul Shakespeare - Craiova, 2014

 

posterÎn perioada 23 aprilie-3 mai 2014 se va desfășura la Craiova și București a IX-a ediție a Festivalului Internațional Shakespeare, în anul când se împlinesc 450 de ani de la nașterea marelui dramaturg.

Totodată, în acest an se împlinesc 20 de ani de la prima ediție a festivalului născut din dorința, ambiția și competența lui Emil Boroghină, distins manager al festivalului, unul dintre cei mai importanți promotori de teatru european.

Festivalul de la Craiova, care se va desfășura sub genericul „Shakespeare al tuturor”, va cuprinde o serie de spectacole de referință, dacă nu ar fi decât să numim prezența aici a Teatrelor Globe (UK) și Vahtangov (Rusia), precum și a unor teatre, școli de teatru sau filarmonici din China, Africa de Sud, România, Lituania, Armenia Ungaria, Polonia, Ucraina.

În București, vor fi reprezentate următoarele spectacole, cu sprijinul ARCUB: 27, 28 aprilie OKT Vilnius, Miranda, sala ARCUB; 29, 30 aprilie, Teatrul Național al Chinei din Beijing, Richard III,  la Teatrul Odeon.

Totodată, în perioada 30-31 mai, în Piața G. Enescu din Capitală, Teatrul Globe, aflat într-un turneu mondial pe durata a doi ani, va prezenta spectacolul Hamlet. Cele două spectacole sunt sprijinite financiar și logistic de ARCUB, Asociației Craiova Capitală Culturală Europeana 2021 și Festivalului Internațional Shakespeare.

CRAIOVA, 23 aprilie – 4 mai 2014 

MIERCURI, 23 APRILIE:   

PIAȚA "WILLIAM SHAKESPEARE", ora 18:00,  MULT  ZGOMOT PENTRU NIMIC        
regia: Max Webster
Teatrul „Shakespeare's Globe” din Londra (Marea Britanie)        

JOI, 24 APRILIE:           
TEATRUL NAȚIONAL 'Marin Sorescu', SALA "AMZA PELLEA", ora 20:00, CUM VĂ PLACE 
regia:Silviu Purcărete
Teatrul Național din Budapesta (Ungaria)                         

PIAȚA "WILLIAM SHAKESPEARE", ora 16:00  MULT  ZGOMOT PENTRU NIMIC, regia: Max Webster, Teatrul „Shakespeare's Globe”din Londra(Marea Britanie)

VINERI, 25 APRILIE:   

TEATRUL NAȚIONAL "MARIN SORESCU"CRAIOVA, SALA "AMZA PELLEA", ora 20:00, RICHARD III   
regia:Wang Xiaoying
Teatrul Național dinBeijing(China)

TEATRUL NAȚIONAL "MARIN SORESCU"CRAIOVA,  SALA "I.D. SÎRBU", ora 17:00,„RICHARD III” regia: Fred Abrahamse

AM Production în colaborare cu Național Arts Festival și Market Theatre (Africa de Sud)

 

AULA  BUIA, ora 11:00, YES, I WILL                
regia:Ionuț Popescu Gabriela Bobeș
Compania Okaua, (Liceul „A.I.Cuza” București)

 

SÂMBĂTĂ, 26  APRILIE:
OPERA ROMÂNĂ CRAIOVA, ora 19:00, MĂSURĂ PENTRU MĂSURĂ
regia:Yuri Butusov
Teatrul Vaghtangov din Moscova Rusia)

 

AULA  BUIA, ora 11:00    
VISUL UNEI NOPȚI DE VARĂ
regia:Alina Rece (Universitatea din Craiova)

    
DUMINICĂ, 27 APRILIE:    
TEATRUL NAȚIONAL "MARIN SORESCU", SALA "AMZA PELLEA", ora 20:00, COMEDIA ERORILOR      
regia:Edward Hall
Compania Propeller (Marea Britanie)

 

Teatrul "Elvira Godeanu"  - Tg. Jiu,ora 19:00, IULIUS CAESAR
regia:Armen Khandikyan
Teatrul Dramatic dinYerevan(Armenia)

 

AULA  BUIA, ora 11:00, REPETĂ HAMLET           
Clasa Prof. Adrian Titienii UNATC București

    
LUNI, 28 APRILIE:   
Teatrul National "Marin Sorescu", Sala "Amza Pellea", ora 20:00, VISUL UNEI NOPȚI DE VARĂ  
regia:Edward Hall
Compania Propeller (Marea Britanie)

 

OPERA ROMÂNĂ CRAIOVA, ora 17:00    „VISUL UNEI NOPȚI DE VARĂ”        
Coregrafia:Izadora Weiss, Muzica:Goran Bregovici
Opera Baltica dinGdansk(Polonia)

 

MARȚI, 29  APRILIE:    
TEATRUL NAȚIONAL "MARIN SORESCU", SALA "AMZA PELLEA", ora 20:00, IULIUS CAESAR
regia:Armen Khandikyan
Teatrul Dramatic dinYerevan (Armenia)

 

TEATRUL NAȚIONAL "MARIN SORESCU"CRAIOVA,  SALA "I.D. SÎRBU", ora 17:00, VENUS ȘI ADONIS regia: Ioana Petre
Teatrul Mignon din București

 

MIERCURI, 30 APRILIE:    
TEATRUL NAȚIONAL "MARIN SORESCU"CRAIOVA, SALA "AMZA PELLEA", ora 21:00, MIRANDA     
regia:Oskaras Korsunovas
Teatrul Municipal din Vilnius(Lituania)

 

DOMENIUL COROANEI SEGARCEA, ora 11:00 Concert-Muzicienii de la GLOBE (Marea Britanie)  

 

CAFE TEATRU PLAY, ora 23:00, SHYLOCK -  Recitalul actorului Piotr Kondrat (Polonia) 

JOI, 1  MAI: 
OPERA ROMÂNĂ CRAIOVA, ora 18:00, OTHELLO, operă  de Giuseppe Verdi        
regia:Rareș Zaharia
Opera Română Craiova

TEATRUL NAȚIONAL "MARIN SORESCU"CRAIOVA, SALA "AMZA PELLEA", ora 21:00, HAMLET
regia: Laszlo Bocsardi
coproducție Teatrul ”Tamási Áron” din Sf. Gheorghe și Teatrul Cetății din Gyula (Ungaria)

VINERI, 2 MAI:

Teatrul National 'Marin Sorescu', Sala "Amza Pellea", ora 22:00, Apocalipsa după Shakespeare 
regia: Janusz Wi¶niewski
Teatrul Național ,,Marin Sorescu”Craiova

FILARMONICA "OLTENIA", ora 19:00, ROMEO ȘI JULIETA

Simfonie dramatică de Hector Berlioz
Filarmonica de Stat „Oltenia”Craiova

Teatrul „Ștefan Iordache” - Caracal, ora 19:00, COMEDIA ERORILOR
regia:Edward Hall
Compania Propeller (Marea Britanie)

SÂMBĂTĂ, 3 MAI:   

PORTUL CULTURAL CETATE, ora 20:00, ÎNTÂLNIRE CU PROSPERO
regia:Iarostaw Fedoryshyn
Teatrul Academic„ Voskreseniya” dinLvov(Ucraina)

sh cheekDUMINICĂ, 4 MAI:   

Teatrul National "Marin Sorescu", Sala "Amza Pellea", ora 20:00 Ce păcat că-i târfă 
de John Ford

Comentarii cititori
sus

 


modern modernism postmodern postmodernism poesie realism realistic fantastic essay critique chronique poete dictionnaire prose theĂątre lyrique lyrisme vers lettre voyage hyperbole libre interwie revue metaphore philosophie sens film movie event translation relation cinema nick hornby simona popescu ana blandiana t.o. bobe liviu antonesei cornel mihai ungureanu corina ungureanu mircea cartarescu gabriel liiceanu paul goma andrei plesu bogdan suceava nina simone neil young high fidelity ghost world eternal sunshine jim jarmusch bill murray steve buscemi mircea martin matei calinescu norman manea virgil duda tolstoi dostoievski puskin cehov suskind inoue kawabata mishima berberova bulgakov quignard yourcenar leif panduro paulo coelho andrei makine alessandro baricco peter esterhazy hubert lampo par lagerkvist richard bach durrenmatt boll adolfo bioy casares llosa daniel keyes carlos fuentes botton modiano tennesee williams frabetti mccullers walser doxiadis page golding lindgren musil mann hemingway lenz kertesz capek ulitkaia sebastian eliade cioran noica bernanos werfel duras joyce nabokov soseki atxaga krausser guimard cusack scarlett johansson breban papillon empire falls tismaneanu pfeiffer bridges mircea ivanescu twain jessica fletcher james stewart katherine hepburn spencer tracy angelina jolie steven segal will smith rossini lucescu lone star felini antonioni barnaby seinfeld humanitas polirom zeus amelie russel crowe charlotte gainsbourg iben hjejle peter pan dickens bronte bruel hitchcock burroughs dinu flamand woody allen johnny depp andie mcdowell john ford pietje bell jules et jim almost famous chaplin john voight sommersturm travolta uma thurman friends ally mcbeal daphne du maurier steve martin liv ullman mumford john fante fitzgerald manet monet degas che guevara renoir hugo virginia woolf ed harris marta petreu gabriel andreescu burt reynolds pacino de niro monroe dean martin elvis mathieu madison county clint eastwood meryl streep blow up zatoichi mihalkov miller james stewart thora birch terry zwigoff thornton montesquieu cassanova closer julia roberts hugh grant modigliani verdi bloody sunday chain reaction before sunset ethan hawke julie delpy faulkner bukowski sartoris gombrowicz montherlant marquez proust sabato saint-exupery steinbeck ishiguro tuca dominguez julia kristeva dan brown lincoln jeffrey archer robin cook agatha christie poirot colin forbes john grisham bill clinton bush ioan paul tolkien umberto eco leonardo da vinci van gogh roald dahl manolescu paleologu iron maiden sharon stone madonna sarah hall kurt vonnegut anthony burgess salman rushdie isabel allende henry miller anais nin martin heidegger blochmann hannah arendt jose ortega y gasset julius evola celine camus cohen beatles lovinescu maiorescu eminescu calinescu plotin purcarete nietzsche montaigne lossky evdokimov aristotel shakespeare hamlet blaga ionesco djuvara yoga olimp bloom medeea oscar wilde coen paraskevopoulos macbeth american beauty harold pinter stoiciu john cusack amedeus marivaux dumas iglesias titanic mena suvari kevin spacey