Hotelier la Paris-din subsol în paradis [3] Furt cu stil

 
sus

Dan Ciupureanu

 

Furt cu stil

 

Într-o dimineață, ajung la serviciu și găsesc o mulțime de clienți la recepție, printre care și colegul meu Pierre. El fiind actor amator, de cele mai multe ori „joacă” când ne vedem și îmi dă vești teribile și-o face foarte bine. Bineînțeles, toate acestea fiind farse bine făcute. Ei, în această dimineață Pierre mă anunță că a avut loc un furt; cineva intrase în camera unui grup de fete (șase americance) și a luat  tot, acestea dormind. Da, desigur! Am început să râd copios felicitându-i actul foarte reușit. Până la urmă încep să-mi dau seama că nu este nici o farsă, fetele fiind și ele la recepție, o parte din ele plângând.

Acest grup era format aproximativ din zece fete și trei băieți din America ce veniseră cu profesoara lor de limba franceză. Doamna profesoară era cazată într-o cameră pentru o persoană, șase fete într-o cameră suite(cele păgubite), restul în alte două camere suite. Profesoara era foarte agitată, începând să interogheze toți clienții ce coborau. Am stat și ne-am gândit ce trebuie să facem, am chemat poliția, au luat amprente (un interes mai ridicat din partea autorităților pentru persoanele de cetățenie americană) după care au plecat.

Am sunat patronul, i-am povestit ce s-a întâmplat. Bineînțeles că mi-a luat mult să-l conving că este adevărat,  fiind obișnuit cu glumele noastre seci, cum că hotelul ar fi luat foc sau că a avut loc o crimă odioasă și nu știm ce să facem cu cadavrele.

După ce Pierre ne-a asigurat că nu a venit nimeni pe timpul nopții din afară, am fost tentați să credem că cineva din hotel putea să fure. Cinci dintre fete fuseseră prin oraș până pe la 4 dimineața și nu se întorseseră acompaniate de nimeni. Ușa stă încuiată toată noaptea și când vine cineva,  trebuie să sune, iar recepționerul îi deschide manual. Clienții nu pot avea niciodată chei pentru ușa de la intrare. Ce era de făcut? Ne-am gândit că nu putem să percheziționăm pe nimeni nici măcar să întrebăm, ar fi însemnat o lipsă de respect pentru clienții corecți, acompaniată de-o isterie. Am așteptat ca toți clienții să plece și să urcăm prin camere, femeile de menaj deja începuseră să facă curățenie.

Ajung la etajul cinci, o colegă făcea curat într-o cameră… acei clienți în mod normal nu plecaseră niciunde, pentru că nu lăsaseră cheia la recepție. Ea îmi povestește că era un băiat în cameră care a auzit-o pe culoar și a rugat-o să-i deschidă și lui pentru că prietenul său îl încuiase în cameră și plecase. De-acum toate lucrurile încep să devină ciudate, nevăzând pe nimeni coborând, mă întrebam unde e și aproape sigur, ei erau hoții. Am intrat în cameră, unde am găsit niște rezervări la muzee cu numele americancelor și un prosop plin de sânge. Am adus prosopul și hârtiile respective la recepție, am sunat iarăși la poliție, au venit și le-au luat.

Din camera suite, relativ mică, prevăzută pentru trei persoane, unde erau șase înghesuite, hoții au reușit să ia mai multe tablete, telefoane,  intrând pe neauzite, ca prin minune, au cărat bunuri ce au fost  estimate la vreo 20 de kilograme. Niciodată n-am mai auzit așa ceva, prin urmare l-am numit jaful secolului.

După câteva zile, patronul a sunat la poliție să vadă cum decurge ancheta, tot ce au putut să-i spună a fost că au un proces în derulare.

Ca un rezumat la ceea ce s-a întâmplat eu am înțeles că doi tineri petrecăreți s-au împrietenit prin oraș, și-au închiriat o cameră, unul dintre ei încercând mai multe camere a găsit una deschisă, a intrat ca o fantomă printre cele șase fete care dormeau îngrămădite. Neavând nici o grabă, a adunat binișor tot ce a prins, s-a întors în camera lui, prietenul lui nefiind de acord cu ce a făcut,  a fost nevoit să-l bată și să-l închidă în cameră. Făcându-se nevăzut, a plecat nestingherit de nimeni. Hoțul a fost un mai bun actor decât colegul meu Pierre și un mai bun scenarist decât cei ce scriu filmele americane. 

Comentarii cititori
sus

 


modern modernism postmodern postmodernism poesie realism realistic fantastic essay critique chronique poete dictionnaire prose theĂątre lyrique lyrisme vers lettre voyage hyperbole libre interwie revue metaphore philosophie sens film movie event translation relation cinema nick hornby simona popescu ana blandiana t.o. bobe liviu antonesei cornel mihai ungureanu corina ungureanu mircea cartarescu gabriel liiceanu paul goma andrei plesu bogdan suceava nina simone neil young high fidelity ghost world eternal sunshine jim jarmusch bill murray steve buscemi mircea martin matei calinescu norman manea virgil duda tolstoi dostoievski puskin cehov suskind inoue kawabata mishima berberova bulgakov quignard yourcenar leif panduro paulo coelho andrei makine alessandro baricco peter esterhazy hubert lampo par lagerkvist richard bach durrenmatt boll adolfo bioy casares llosa daniel keyes carlos fuentes botton modiano tennesee williams frabetti mccullers walser doxiadis page golding lindgren musil mann hemingway lenz kertesz capek ulitkaia sebastian eliade cioran noica bernanos werfel duras joyce nabokov soseki atxaga krausser guimard cusack scarlett johansson breban papillon empire falls tismaneanu pfeiffer bridges mircea ivanescu twain jessica fletcher james stewart katherine hepburn spencer tracy angelina jolie steven segal will smith rossini lucescu lone star felini antonioni barnaby seinfeld humanitas polirom zeus amelie russel crowe charlotte gainsbourg iben hjejle peter pan dickens bronte bruel hitchcock burroughs dinu flamand woody allen johnny depp andie mcdowell john ford pietje bell jules et jim almost famous chaplin john voight sommersturm travolta uma thurman friends ally mcbeal daphne du maurier steve martin liv ullman mumford john fante fitzgerald manet monet degas che guevara renoir hugo virginia woolf ed harris marta petreu gabriel andreescu burt reynolds pacino de niro monroe dean martin elvis mathieu madison county clint eastwood meryl streep blow up zatoichi mihalkov miller james stewart thora birch terry zwigoff thornton montesquieu cassanova closer julia roberts hugh grant modigliani verdi bloody sunday chain reaction before sunset ethan hawke julie delpy faulkner bukowski sartoris gombrowicz montherlant marquez proust sabato saint-exupery steinbeck ishiguro tuca dominguez julia kristeva dan brown lincoln jeffrey archer robin cook agatha christie poirot colin forbes john grisham bill clinton bush ioan paul tolkien umberto eco leonardo da vinci van gogh roald dahl manolescu paleologu iron maiden sharon stone madonna sarah hall kurt vonnegut anthony burgess salman rushdie isabel allende henry miller anais nin martin heidegger blochmann hannah arendt jose ortega y gasset julius evola celine camus cohen beatles lovinescu maiorescu eminescu calinescu plotin purcarete nietzsche montaigne lossky evdokimov aristotel shakespeare hamlet blaga ionesco djuvara yoga olimp bloom medeea oscar wilde coen paraskevopoulos macbeth american beauty harold pinter stoiciu john cusack amedeus marivaux dumas iglesias titanic mena suvari kevin spacey